Ce este oare o trezire? Este viaţa
Domnului Isus răspândită în inimile oamenilor. Cristos e totdeauna învingătorul.
În ceruri răsună neîncetat cântări de laudă pentru biruinţa Sa. Şi, oricât
de mari ar fi slăbiciunea, scăderile şi înfrângerile noastre, El nu e niciodată
învins. Puterea Sa este nelimitată. Tot ce avem noi de făcut, la rândul
nostru, este să punem la punct relaţiile noastre cu El, pentru ca puterea
Sa să se poată arăta în viaţa noastră, în slujba noastră. Astfel, viaţa
Sa biruitoare ne va umple inimile şi vieţile noastre, revărsându-se şi
asupra altora. Iată ce este, de fapt, trezirea.
Totuşi, dacă vrem să cunoaştem aceste
raporturi juste cu El, trebuie ca, mai întâi, propria noastră voinţă să
f ie zdrobită şi supusă voinţei Sale. Începutul trezirii noastre este,
în felul acesta, zdrobirea noastră. Aceasta este, desigur, o cale dureroasă,
umilitoare, dar ea este singura cale. „Nu eu, ci Cristos" (Galateni 2:20).
Domnul Isus nu va putea trăi în noi pe deplin, nu Se va putea descoperi
în noi atâta timp cât „eul" nostru orgolios nu este zdrobit. Aceasta înseamnă
de fapt, că acest „eu" al nostru atât de dur şi de nevindecat, care se
îndreptăţeşte mereu, care totdeauna se apără pe el şi drepturile sale,
care caută totdeauna propria sa slavă, — să se supună în sfârşit voinţei
lui Dumnezeu, recunoscându-şi greşelile şi păcatele sale, renunţând la
propria sa voinţă, la drepturile sale, la propria sa glorie, pentru ca
Isus să-l posede şi să ajungă a fi El, totul, în el. Cu alte cuvinte, a
fi zdrobit înseamnă a muri pentru tine însuţi în toate privinţele.
Dacă privim în mod cinstit la viaţa
noastră de creştini, vom vedea cât de mult loc ocupă acest „eu" în noi.
Atât de adesea este „eul" nostru acela care „se străduieşte" sa trăiască
această viaţă de creştin, (însăşi termenul „străduinţă" arată că, la baza
acestei străduinţe stă „eul"!) Atât de adesea este el acela care voieşte
să-I slujească lui Cristos; şi tot el e acela care se mânie, împins de
invidie, de pizmă, de spirit de critică, sau de îngrijorare; tot el e acela
care se arată aspru şi neîngăduitor cu alţii, timid, mulţumit de el însuşi,
ursuz... Da, cu adevărat că avem nevoie să fim zdrobiţi.
Dumnezeu nu va lucra în noi atâta
vreme cât eul nostru ocupă locul de comandant. Căci toate roadele Duhului
Sfânt enumerate în Epistola către Galateni (cap. 5. 22) şi cu care Dumnezeu
voieşte să ne umple, sunt protivnice duhului dur şi nesupus care locuieşte
în noi, şi ele nu se pot manifesta decât numai după ce acest duh este crucificat.
Zdrobirea este, totodată, lucrarea
lui Dumnezeu şi a noastră. Dumnezeu exercită o presiune asupra noastră;
dar, depinde de noi dacă o acceptăm, sau o respingem. Dacă, în căutarea
noastră de părtăşie cu Dumnezeu, suntem cu adevărat gata a ne lăsa convinşi
prin lumina Sa, atunci El va demasca negreşit în noi eul dur şi orgolios,
care ne face să suferim atât, şi să cauzăm suferinţe şi celor din jurul
nostru. Atunci, la presiunea Duhului Său asupra noastră, vom putea să alegem
una din două: sau, să ne înţepenim grumazul, refuzând a ne pocăi, sau să
ne înclinăm şi să spunem: „Da, Doamne!"
Zdrobirea zilnică înseamnă a accepta
cu umilinţă tot ceea ce Dumnezeu voieşte să ne convingă. Aceasta va putea
să ne coste scump, dacă socotim toate drepturile şi interesele egoiste
la care va trebui să renunţăm, la toate mărturisirile, restituirile pe
care le vom avea de făcut...
Această zdrobire se poate produce
în noi numai la Cruce. Căci acolo Isus a primit să fie zdrobit, de bună
voie pentru noi, iar noi la rândul nostru nu avem nici un motiv să nu acceptăm
a fi zdrobiţi. Isus, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuşi n-a socotit
ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci S-a dezbrăcat pe
Sine însuşi, luând chip de rob, rob al lui Dumnezeu şi al oamenilor. Îl
vedem renunţând de bună voie la drepturile Sale, la a avea un cămin sau
vreun alt bun pământesc, gata a Se lăsa insultat fără a riposta, a Se lăsa
chinuit fără a Se apăra. Şi, pe deasupra tuturora, îl vedem zdrobit pe
când urca umil spre Calvar, unde S-a făcut Ţapul nostru Ispăşitor, purtând
păcatele noastre în trupul Său, pe lemn.
„Sunt un vierme şi nu un om" — spune
El într-un psalm profetic (Psalm 22:6). Cei care au trăit în ţările tropicale,
ştiu care e deosebirea dintre reacţia unui vierme atunci când este atacat
şi cea a unui şarpe; acesta din urmă, se ridică, şuieră, şi contra-atacă.
Aceasta e imaginea eu-lui. Viermele însă, nu opune nici o rezistenţă; poţi
face cu el ce vrei, să-l împingi cu piciorul, sau chiar să-l zdrobeşti.
El nu se va opune. Aceasta este imaginea adevăratei zdrobiri. Aceasta a
primit Isus de bună voie, a deveni pentru noi: „un vierme şi nu un om."
El a făcut-o ştiind că din pricina păcatului, noi am pierdut orice drept,
şi că merităm, astfel, iadul. Acum El ne învaţă să ne luăm adevăratul nostru
loc, adică, să devenim şi noi „viermi" pentru El şi alături de El. Întreaga
Sa predică de pe munte, cu învăţăturile ei despre blândeţe, despre nerăzbunare,
de a iubi pe vrăjmaşii noştri cu o iubire dezinteresată, toate acestea
ne învaţă care este poziţia noastră adevărată. Numai viziunea dragostei
care a primit să fie zdrobită în locul nostru, poate să ne ducă la aceasta.
În privinţa aceasta, cât de mult ne vorbeşte la inimă minunata poezie:
„Vino, o, Isuse, şi zdrobeşte-mă!
Să-mi plec capul şi să mor,
Precum Tu, pe Golgota,
Ţi-ai plecat capul fi ai murit,
Pentru mine!"
Totuşi, nu vom putea muri faţă de
noi înşine o singură dată pentru totdeauna. Căci „zdrobirea" iniţială a
eu-lui nostru va fi urmată în mod neîncetat, de noi zdrobiri. Numai astfel
va putea Domnul Isus să Se manifeste în noi, în mod constant (2 Corinteni
4:10). În timpul zilei, alegerea aceasta ni se va prezenta în zeci de feluri.
Aceasta va însemna: renunţare la planurile noastre, la plăcerile noastre,
ba chiar la libera folosire a timpului şi a banilor noştri. Vom căuta atunci
necontenit, nu binele nostru, ci al celor din jurul nostru. Căci ceea ce
dăruim fraţilor noştri e criteriul cel mai sigur a ceea ce suntem gata
să dăruim lui Dumnezeu. Fiecare umilinţă, fiecare jignire pe care suntem
chemaţi s-o îndurăm, este mijlocul de care Dumnezeu voieşte să se servească
pentru a ne zdrobi, pentru a putea săpa tot mai adânc „canalul" prin care
să se poată scurge viaţa lui Cristos în noi. De fapt, singura viaţă care
poate plăcea lui Dumnezeu şi care poate aduce totdeauna biruinţa, este
viaţa Sa, niciodată a noastră, oricâte ar fi străduinţele noastre. Întrucât
viaţa noastră, adică, a eu-lui nostru, este în complectă opoziţie celei
a lui Cristos, nu vom putea fi umpluţi cu viaţa Sa decât în măsura în care
acceptăm neîncetat ca viaţa noastră să se anihileze, „să moară". Dar aceasta
depinde numai de alegerea noastră.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
HTML